piątek, 14 grudnia 2012

Wysyłanie Reconsideration Request do Google po usunięciu linków z SWLi - co powinien zawierać Reconsideration Request

Po uruchomieniu Disavow Tool'a w Google Webmaster Tools, webmasterzy mają większe możliwości do poprawienia stanu swojej witryny, poprzez zaprzestanie praktyk niezgodnych z Google Quality Guidelines, jak również (dzięki narzędziu Disavow Tool) poprzez zrzeknięcie się niechcianych backlinków.

Kiedy webmaster skorzysta z Disavow Tool'a, zgłosi poprawnie zbudowaną i kompletną listę odnośników, których samemu usunąć nie może, to po kilku dniach powinien on przesłać Reconsideration Request.
Tutaj pojawia się pytanie - co ta wiadomość powinna zawierać?


- należy pokazać, że jest się świadomym popełnionych błędów i wykazać żal,
- należy napisać, że aktywności niezgodne z wytycznymi jakościowymi zostały zaprzestane. Należy napisać jakie były to aktywności, np.: korzystanie z SWLi - zaprzestanie udziału w systemie wymiany linków, usunięcie wszystkich (możliwych do usunięcia) linków prowadzących do naszej witryny,
- należy pokazać, że przyszłe aktywności będą zgodne z wytycznymi,
- należy podać informację, że odnośniki łamiące wytyczne, których nie możemy usunąć, zostały zgłoszone przez narzędzie Disavow Tool. Można podać kilka przykładów stron (w przypadku adresów bezwzględnych) i / lub domen, gdzie znajdują się linki do naszego serwisu, których nie mamy możliwości usunąć. Warto jest również napisać, czemu tych linków nie możemy usunąć.
- warto napisać jaki jest nasz plan naprawczy - co już wykonaliśmy i co mamy zamiar wykonać jeszcze. Jeśli  wiemy, jak będziemy promować nasz serwis w przyszłości (metodami, które nie łamią wytycznych Google), to również nie zaszkodzi napisać.

Matt Cutts wyjaśnia, co powinno być zawarte w poprawnym Reconsideration Request:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz