Jedną z technik, które należy unikać i zostały wymienione wśród wskazówek jakościowych są "uczestnictwo w programach wymiany linków;"
Poniżej znajduje się zacytowana treść ze strony http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=pl&answer=66356.
Aby strona spełniała wymogi jakościowe wyszukiwarki Google, należy przykładać dużą uwagę do wskazówek dla webmasterów.Programy wymiany linków
Pozycja Twojej witryny w wynikach wyszukiwania Google zależy częściowo od analizy witryn, na których zamieszczono do niej linki. Liczba, jakość i trafność linków ma wpływ na ranking Twoich stron. Witryny, w których występują linki do Twojej witryny, pomagają nam uchwycić kontekst jej tematyki, a także określić jej jakość i popularność.
Wszelkie linki, które mają manipulować rankingiem witryny w wynikach wyszukiwania Google, mogą zostać uznane za element programu wymiany linków. Dotyczy to wszelkich działań polegających na manipulowaniu linkami prowadzącymi do Twojej witryny lub linkami z niej wychodzącymi. Manipulowanie tymi linkami może mieć wpływ na jakość naszych wyników wyszukiwania i dlatego narusza wskazówki Google dla webmasterów.
Oto przykłady programów wymiany linków, które mogą negatywnie wpłynąć na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania:
Oto kilka typowych przykładów sztucznych linków naruszających nasze wytyczne:
- kupowanie lub sprzedawanie linków z rankingu PageRank; dotyczy to też wymiany pieniędzy na linki lub posty zawierające linki, wymiany towarów lub usług na linki, a także wysyłania komuś „bezpłatnych” produktów w zamian za napisanie o nich i zamieszczenie linku;
- nadmiarowe wymiany linków („Umieść link do mnie, a ja umieszczę link do Ciebie”);
- zamieszczanie linków do stron spamerów lub niepowiązanych witryn w celu manipulowania rankingiem PageRank;
- tworzenie stron partnerskich wyłącznie w celu wzajemnego linkowania;
- używanie zautomatyzowanych programów lub usług do tworzenia linków do witryny.
Pamiętaj, że linki reklamowe płatne za kliknięcie, które nie przekazują pozycji w rankingu PageRank kupującemu reklamę, nie naruszają naszych wytycznych. Przekazywaniu pozycji w rankingu PageRank można zapobiec:
- reklamy tekstowe przekazujące pozycję w rankingu PageRank;
- linki zamieszczane w artykułach bez ładu i składu, np.:
Większość ludzi śpi w nocy. W sklepach można kupić tanie koce. Pod kocem jest w nocy ciepło. Można też kupić hurtowo grzejnik. Daje on więcej ciepła i można go po prostu wyłączyć latem, gdy jedzie się na wakacje do Francji.
- niskiej jakości katalog lub witryna z zakładkami;
- linki w elementach umieszczanych w różnych witrynach, np.:
Osoby odwiedzające stronę: 1472
ubezpieczenie samochodu
- szeroko rozpowszechniane linki umieszczane w stopkach różnych witryn;
- komentarze na forach ze zoptymalizowanymi linkami w treści posta lub podpisie, np.:
Dzięki, to bardzo przydatne informacje!
– Paweł
pizza u pawła pizza we wrocławiu najlepsza pizza we wrocławiu
Najlepszym sposobem, aby linki do danej witryny pojawiły się w innych witrynach, jest umieszczenie na niej unikatowych i odpowiednich treści, które mają szansę szybko zyskać popularność w społeczności internetowej. Im bardziej przydatne są Twoje treści, tym większa szansa, że ktoś uzna je za wartościowe dla swoich czytelników i zamieści do nich link. Przed podjęciem każdej decyzji należy zadać sobie pytanie: czy użytkownicy mojej strony na tym skorzystają?
- dodając atrybut rel="nofollow" do tagu
<a>
;- przekierowując linki na stronę pośredniczącą, niedostępną dla wyszukiwarek, dzięki ustawieniom w pliku robots.txt.
Znaczenie ma nie tylko liczba linków prowadzących do Twojej witryny, ale też ich jakość i trafność. Tworzenie dobrej zawartości jest opłacalne: linki mają zazwyczaj charakter wyróżnień przyznawanych przez redaktorów z wyboru. Aktywna wspólnota osób prowadzących blogi może znacznie zwiększyć zainteresowanie Twoją witryną.
Jeśli zobaczysz witrynę uczestniczącą w programach wymiany linków w celu manipulowania rankingiem PageRank, daj nam znać
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz