środa, 11 lipca 2012

SWL = filtr lub ban od Google

Wyszukiwarka Google ma na polskim rynku około 95% udziału w rynku, co oznacza, że ma praktycznie całość. Onet, Wirtualna Polska, Interia również używają Google jako swojej wyszukiwarki. Z tego też powodu należy pamiętać, że brak strony w wynikach wyszukiwania Google powoduje ogromne problemy dla Twojej strony, działań marketingowych jak i biznesu. Należy pamiętać, że niektóre metody pozycjonowania, mogą powodować nałożenie dotkliwej kary od Google.


Google stworzyło wskazówki jakościowe, które mówią webmasterom / pozycjonerom / właścicielom stron, jak powinni oni promować / rozbudowywać / dbać o swoje strony.
Najważniejsza część Google Quality Guidelines znajduje się tutaj http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=pl&answer=35769
Mamy do wyboru:
  • Wskazówki dotyczące wyglądu i treści 
  • Wskazówki techniczne 
  • Wskazówki jakościowe
Z punktu widzenia zdobywania linków, najważniejsze są Wskazówki jakościowe. A tam czytamy:

Wskazówki jakościowe – podstawowe zasady
  • Nie bierz udziału w programach wymiany linków służących rzekomo poprawie pozycji witryn w wynikach wyszukiwania lub w rankingu PageRank. W szczególności unikaj linków do spamerów sieciowych i witryn ze „złych okolic sieci”, ponieważ może to pogorszyć pozycję w rankingu.
Więcej informacji od Google na temat Systemów wymiany linków możesz znaleźć pod adresem http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=pl&answer=66356

Ważny fragment:
Pozycja Twojej witryny w wynikach wyszukiwania Google zależy częściowo od analizy witryn, na których zamieszczono do niej linki. Liczba, jakość i trafność linków ma wpływ na ocenę witryny. Witryny, w których występują linki do Twojej witryny, pomagają nam uchwycić kontekst jej tematyki, a także określić jej jakość i popularność. 
Wniosek? Należy zdobywać linki z tylko wysokojakościowych i tematycznie powiązanych stron. W Link building (zdobywanie linków) warto zainwestować dużo czasu i robić to na najwyższym poziomie. Nie powinno się iść na skróty, gdyż może to zaowocować karą od Google!

Używanie SWLi według Google:
to naruszenie naszych wskazówek dla webmasterów i może negatywnie wpłynąć na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania.
W dalszej części tekstu czytamy:
Znaczenie ma nie tylko liczba linków prowadzących do Twojej witryny, ale też ich jakość i trafność.  
Należy pracować nad tym, by linki prowadzące do naszej witryny, były osadzone na stronach tematycznie powiązanych.
Przykład: Pięć linków ze stron "śmieciowych" ma mniejszą wartość, niż jeden link ze strony zbliżonej tematycznie.

W dalszych postach na tym blogu dowiesz się więcej o złym wpływie SWLi i wielu przykładach kar, jakie Google nakładało na strony internetowe korzystające z SWL. Korzystanie z systemów wymiany linków to jedna z technik tzw. black hat seo, czyli metod pozycjonowania, które są zakazane przez wyszukiwarki. White hat seo zapewnia bezpieczeństwo prowadzenia pozycjonowania w Internecie, ponieważ stosując je mamy pewność, że nie otrzymamy kary od wyszukiwarki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz