wtorek, 14 sierpnia 2012

Rodzaje kar Google: ban i filtr / nakładanie i zdejmowanie kary

Walcząc z nieodpowiednimi technikami pozycjonowania, Google nakłada na serwisy łamiące wytyczne jakościowe kary. Dwie podstawowe kary to filtr oraz ban. Google nakłada kary w zależności od rodzaju przewinienia. Najczęstszą karą za korzystanie z SWLi jest tzw. "wpadnięcie z filtr", która powoduje nagłe i znacznie obniżenie pozycji strony po kilku, lub wszystkich słowach kluczowych, na które pozycjonowany jest serwis. Spadek w wynikach wyszukiwania o kilkadziesiąt pozycji może mieć bardzo negatywne skutki dla biznesu opartego w dużej mierze o Internet.


Google nakłada kary zarówno ręcznie jak i automatycznie. Ręczne nałożenie kary ma miejsce w sytuacji, kiedy zareaguje Google Webspam Team. W zdecydowanej większości przypadków jednak, filtr nakładany jest automatycznie przez algorytm i to on decyduje o zniesieniu filtra. Informacje o tym, że jest problem z naszą stroną, można znaleźć w Google Webmaster Tools.

Ile trwa okres nałożenia filtra przez Google?

Okres czasu nie jest zawsze taki sam. Jeśli na stronę został nałożony automatyczny filtr (przez algorytm), to będzie on trwał tak długo, jak będziemy korzystać z niedozwolonych metod pozycjonowania. Jeśli filtr został nałożony ręcznie, to będzie on trwał przez konkretny okres - najczęściej przez około miesiąc. Jeśli jednak przez ten czas nie naprawimy błędów, to okres kary zostanie przedłużony.

Co zrobić w przypadku nałożenia filtra / bana za korzystanie z SWL?

Kwestia jest prosta. Należy zmienić wszystko, co łamało wytyczne Google. Po pierwsze, należy odwiedzić stronę http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=pl&answer=35769 i dokładnie przeczytać jej treść. Jeśli łamiemy któreś z wytycznych wyszukiwarki, to koniecznie należy zaprzestać tych praktyk. Jeśli ktoś korzysta z Systemu wymiany linków (czy to statycznego, czy to rotacyjnego) to musi natychmiast wyłączyć SWL. Kiedy wszystkie linki wygenerowane przez System wymiany linków znikną, wtedy można przesłać do Google prośbę o ponowne rozpatrzenie. Należy wskazać przykłady linków. że już zniknęły. Niektóre problemy można rozwiązać szybko, lecz niektóre, jak na przykład kupno linków może stanowić bardzo duży problem, ponieważ tych linków czasem nie da się usunąć, przez co kara Google nie zostanie usunięta. W takim przypadku problem może być bardzo groźny i niemożliwy do usunięcia.

Oto sposoby pozyskiwania linków, które są określane przez Google jako łamiące wytyczne (cytat z http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=pl&answer=66356):
Oto niektóre przykłady naruszenia wskazówek dotyczących linków:
  • Zamieszczanie linków, których celem jest manipulowanie rankingiem PageRank.
  • Zamieszczanie linków do spamerów sieciowych i witryn ze „złych okolic” sieci.
  • Nadmierne stosowanie programów dwustronnej wymiany linków lub nadmierna wymiana linków („Zamieść link do mnie, a ja zamieszczę do Ciebie”).
  • Kupowanie lub sprzedawanie linków z rankingu PageRank.
Jeśli korzystasz z agencji, która bez Twojej wiedzy korzysta z Systemów wymiany linków, to możesz skorzystać z usług innej agencji, która sprawdzi, czy ta pierwsza łamie wytyczne wyszukiwarki i pozycjonuje Twój serwis w niedozwolony sposób. Niektóre firmy pozycjonerskie "idą na skróty" i pozycjonują serwisy łamiąc wytyczne Google, dlatego należy być bardzo czujnym i wybierać tylko sprawdzone agencje search engine marketing. Aby nigdy nie mieć problemów z karami Google (filtrem lub banem) wystarczy nigdy nie korzystać z Systemów wymiany linków i stosować się do wytycznych wyszukiwarki Google. Tylko wtedy można być spokojnym, że nasza strona będzie widoczna w wyszukiwarkach i nie zostanie dotknięta karą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz